Seminar

Seminar

Om als bedrijf bij de tijd te blijven, is het belangrijk om altijd op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op uw vakgebied. Het organiseren van een seminar is daarvoor een ideale methode. Een seminar is dé manier om nieuwe kennis te vergaren en onder de vele aanwezigen te verspreiden. Deze informatie, verstrekt door deskundigen, dient op de aanwezigen wel op een inspirerende manier overgedragen te worden. Een seminar met bijbehorende kennisoverdracht kan in allerlei vormen worden gegoten. Een lezing door een enkele spreker, een discussieronde of een workshop in groepsverband: alles is mogelijk, zo lang het seminar maar het doel dient om op een effectieve wijze vakkennis te verspreiden.

Kennis vergaren

Een seminar is een zakelijk event waarbij deelnemers uit een bepaalde branche gedurende een dag of dagdeel relevante kennis opdoen over hun vakgebied. Meestal zijn er lezingen door deskundigen of andere autoriteiten op een bepaald vakgebied waardoor de toehoorders hun eigen vakkennis aanzienlijk kunnen opfrissen. Hierdoor zijn zij na afloop weer helemaal bijgepraat over hun specifiek vaktechnisch onderwerp. Tegelijkertijd is zo'n zakelijke bijeenkomst voor de deelnemers dé manier om kennis te maken met andere vakgenoten, ervaringen uit te wisselen, te netwerken en eventueel nieuwe zakelijke contacten aan te knopen. Kortom, kenmerkend voor een seminar is de fysieke aanwezigheid van de deelnemers. Zeker in de huidige digitale wereld is zo'n symposium of conferentie daardoor van grote meerwaarde.

Organice, voor een succesvol seminar

Of een seminar het gewenste effect bewerkstelligt en een succesvol zakelijk event wordt, is in hoge mate afhankelijk van een gedegen voorbereiding. Voorop staat natuurlijk de inhoud van zo'n kennissymposium: vakinhoudelijk moeten de gehouden lezingen kwalitatief hoogstaand zijn en goed aansluiten op de aanwezige kennis bij de deelnemers. Maar minstens zo belangrijk als het inhoudelijke programma zijn de locatie, de inrichting, de sfeer en verzorging. Organice, met al ruim twintig jaar ervaring in het organiseren van spraakmakende bedrijfsevents, is daarvoor de aangewezen partner bij uitstek. Dankzij onze ruime ervaring weten wij als geen ander wat de kritische succesfactoren zijn bij het organiseren van een zakelijke bijeenkomst zoals een seminar, symposium of conferentie. In nauw overleg met u brengen wij eerst helder in kaart wat precies het vaktechnisch thema van het seminar is, welke beroepsgroep u hiervoor wilt uitnodigen en welke verwachtingen de genodigden wellichten zullen hebben. Vervolgens werken wij de volledige organisatie van uw seminar tot in detail uit, zodat u op de dag zelf nergens meer omkijken naar heeft. Kortom, bij Organice is de uitvoering van uw seminar, symposium, conferentie, meeting of ander zakelijk event in professionele handen!